مقالات آرشیو خبر ها
فروش رونالدو برای انیلی یک شسکت بزرگ محسوب خواهد شد

فروش رونالدو برای انیلی یک شسکت بزرگ محسوب خواهد شد

تا آخرین مهلت نقل و انتقالات تابستانی، بازار شایعات نیز پابرجاست. این عادت رسانه ای ست و نمی توان از آن چشم پوشید. هر روز و هر ساعت اخبار متفاوتی از یک مسئله شنیده میشود، یک منبع از رد خبر و دیگری اخباری مبنی بر تایید خبر می نویسد.

 

امسال نیز اخبار حاشیه ای مهاجم آرژانتینی یووه همانند سال گذشته بر سر زبان هاست و هر رسانه آنچه که نظر خود می داند را منتشر می کند. شب گذشته مدیر برنامه های پائولو دیبالا تمام اخبار مبنی بر ترک یووه توسط دیبالا را تکذیب کرد و تاکید داشت که همراه سران یووه به دنبال رسیدن به یک توافق نهایی و تمدید قرارداد هستند.

 

اما تا امضای نهایی و تمدید قرارداد رسمی نمی توان جلوی انتشار اخبار متفاوت را گرفت. در همین رابطه برخی از کارشناسان همچنان معتقدند اگر یووه به دلایل مالی تصمیم به فروش یکی از دو مهاجم خود داشته باشد، بهتر است که رونالدو را حفظ و دیبالا را بفروشد اما شاید این نظر تمام مسولین بیانکونری نیست! با این حال این گروه به مقایسه مسائلی پرداختند که چرا یووه در صورتی که مجبور به فروش شود باید دیبالا را بفروشد و رونالدو را حفظ کند.

 

از نظر فنی، اگر بخواهیم این عامل را در نظر بگیریم به مهم ترین تفاوت می رسیم. در مجموع هیچ مقایسه ای میان رونالدو و دیبالا وجود نخواهد داشت، یکی بهترین بازیکن زمان خود در دنیای فوتبال و دیگری بازیکنی که تنها در چند دیدار توانسته تاثیرگذاری موثری داشته باشد. اگر در زدن گل نیز بخواهیم مقایسه ای داشته باشیم تفاوت چشمگیرتر است، در لیگ قهرمانان رونالدو در 176 بازی 131 گل به ثمر رسانده اما دیبالا در 43 بازی 14 گل. دیبالا تنها در چند بازی در سطح اروپا سرنوشت ساز بوده اما کریس بسیار بیشتر، او در پنج بازی سرنوشت یووه را تغییر داده و نقش بسیار مهمی را ایفا کرده حتی اگر دیدارهای مهم را در نظر نگیریم باز هم این رونالدو ست که از این آرژانتینی پیشی می گیرد. در دیدارهای حذفی نیز این پرتغالی برابر اتلتیکو مادرید، آژاکس، لیون، هفت گل زده و قدرت خود را به خوبی نشان داده. حتی اگر به اختلاف سنی این دو مهاجم نیز نگاه کنیم و حتی اگر آسیب دیدگی و شرایط فیزیکی آنان را نیز بررسی کنیم باز هم رونالدو با اختلاف بسیار زیادی در صدر قرار می گیرد.

 

از سوی دیگر به نظر میرسد فروش کریستیانو رونالدو برای اندره آ انیلی یک شسکت بزرگ محسوب خواهد شد. او زمانی که به خرید این فوق ستاره پرتغالی اقدام کرد با او قراردادی بست و طبق نظر کارشناسان این دو به دنبال قهرمانی در لیگ قهرمانان بودند و انتظار داشتند قهرمانی در سال 2019 به دست بیاید و اگر آن نشد حتما در سال 2020 اما حالا نیز این قهرمانی که انتظارش را داشتند از راه نخواهد رسید و فروش کریس به معنای شکست بزرگی برای انیلی ست که می خواست با رونالدو به این مهم دست یابد و نتوانست و این نشان از وجود مشکل و کم و کاستی ای در مجموعه بیانکونری ست. بنابر این مدیر یووه تلاش خواهد کرد یک بار دیگر با این پرتغالی به خواسته بزرگ خود دست یابد.

 

اما اگر تنها جنبه مالی را در نظر بگیریم در نگاه نخست فروش رونالدو برای یووه که باید به او حقوق 31 میلیون یورو در سال بدهد، بهتر خواهد بود. زیرا تفاوت بسیار زیادی با حقوق 7.3 میلیون یورویی در هر فصل برای دیبالا ست. اما مسئله تمدید قرارداد است، دیبالا برای تمدید قرارداد خواهان دستمزد 20 میلیون در سال است. اما از نظر بهره اقتصادی رونالدو 57.8 میلیون یورو و دیبالا 11 میلیون یورو ارزش دارند و اگر فرض کنیم هر دو این بازیکنان با یک قیمت 80 میلیون یورو به فروش برسند، فروش رونالدو باعث افزایش 22.2 میلیونی و فروش دیبالا باعث افزایش 69 میلیونی میشود بنابر این فروش شماره ده بسیار محتمل تر و به صرف تر از فروش شماره هفت برای سران یووه خواهد بود.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: